barca Carolina Skiff 16DLX

Despre echipamente şi accesorii pentru pescuit

Moderator: Pacapescarul

User avatar
evergreen
Posts: 480
Joined: 09 Jan 2011, 07:49
Location: Bucuresti
Contact:

barca Carolina Skiff 16DLX

Post by evergreen »

sal. are cineva informatii legate de acest tip de barca, de vanzare in tara (eventual cu motor de 30-40 cp si peridoc), era una de vanzare cu motor de 40 cp si peridoc acum vreo 2-3 ani.daca are cineva barca respectiva poate posteaza ceva despre ea, daca este sau nu multumit si care ar fi puctele bune si cele slabe(am intrat pe site si am vazut diverse informatii, dar tot cineva care a pilotat-o poate sa ofere informatii concludente)
Mai bine sa taci, sa fii considerat prost, decat sa vorbesti, ca sa inlaturi orice dubiu!
Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!
User avatar
evergreen
Posts: 480
Joined: 09 Jan 2011, 07:49
Location: Bucuresti
Contact:

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by evergreen »

am tot vazut pe forumuri diverse discutii despre furtunile din Delta si de barci. eu pana acum am avut noroc si nu am prins asa ceva, dar nu se stie niciodata,cum ar trebui sa fie o barca pentru a te baza ca nu ai probleme prea mari in conditii de genul asta? cu cateva exemple de barci,daca se poate. multumesc
Mai bine sa taci, sa fii considerat prost, decat sa vorbesti, ca sa inlaturi orice dubiu!
Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!
User avatar
valic
Posts: 1734
Joined: 25 Oct 2009, 12:24
Location: Bucuresti

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by valic »

cu furtunile este ceva mai complicat ...
o barca cu cat e mai mare este si mult mai sigura ...
dar iti recomand o barca cu bord liber cat mai mare, de pe la 45 cm in sus si cu oglinda pt cizma lunga, greutatea este iarasi importanta, caci daca e usoara nu are inertie, te impinge vantul unde vrea el si e uror de rasturnat,in rest mult exercitiu si practica marinareasca...
o barca gen RIB cred ca este si ea sigura daca are baloanele mari si kila rigida...

cele bune
Valic
0744 644 368
User avatar
evergreen
Posts: 480
Joined: 09 Jan 2011, 07:49
Location: Bucuresti
Contact:

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by evergreen »

ok, multumesc, poti sa-mi dai cateva exemple de barci si rigide si RID care ar fi bune?
Mai bine sa taci, sa fii considerat prost, decat sa vorbesti, ca sa inlaturi orice dubiu!
Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!
User avatar
valic
Posts: 1734
Joined: 25 Oct 2009, 12:24
Location: Bucuresti

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by valic »

evergreen wrote:ok, multumesc, poti sa-mi dai cateva exemple de barci si rigide si RID care ar fi bune?
cauta pe net, hotareste-te la 2-3 modele, iar apoi stam de vorba, eu nu ma pricep f bine la modelul RIB ...

cele bune
Valic
0744 644 368
User avatar
evergreen
Posts: 480
Joined: 09 Jan 2011, 07:49
Location: Bucuresti
Contact:

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by evergreen »

prima ar fi carolina skiff 16 DLX 4,8 m;1,7 m;260 kg,second hand 3.850 eur doar barca; cu motor de 30-40 (max instalabil 50 cp)cp si peridoc, toate sh; apoi tullio abate sh 4,5 m; 1,8 m; 400 kg; envirude 35 cp sh 3.500 eur; la care trebuie sa-i gasesc peridoc sh;terhi 6020 (cu consola sau fara) 4,62 m;1,87 m; 225 kg, motor 30-40 cp cu peridoc gasisem la 5.500 eur total.( deocamdata nu am bugetul, dar incerc).
sau alte sugestii!!!!!!
RIB. walker bay super tender 3,4 m lungime;2 m latime; 80 kg; motor 15-20 cp;
Mai bine sa taci, sa fii considerat prost, decat sa vorbesti, ca sa inlaturi orice dubiu!
Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!
User avatar
valic
Posts: 1734
Joined: 25 Oct 2009, 12:24
Location: Bucuresti

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by valic »

evergreen wrote:prima ar fi carolina skiff 16 DLX 4,8 m;1,7 m;260 kg,second hand 3.850 eur doar barca; cu motor de 30-40 (max instalabil 50 cp)cp si peridoc, toate sh; apoi tullio abate sh 4,5 m; 1,8 m; 400 kg; envirude 35 cp sh 3.500 eur; la care trebuie sa-i gasesc peridoc sh;terhi 6020 (cu consola sau fara) 4,62 m;1,87 m; 225 kg, motor 30-40 cp cu peridoc gasisem la 5.500 eur total.( deocamdata nu am bugetul, dar incerc).
sau alte sugestii!!!!!!
RIB. walker bay super tender 3,4 m lungime;2 m latime; 80 kg; motor 15-20 cp;
da niste poze sau link , ca sa vad despre ce este vorba ... altfel nu am cum sa te ajut ...
Valic
0744 644 368
User avatar
bog_da
Posts: 137
Joined: 23 Feb 2011, 12:34
Location: Bucuresti

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by bog_da »

Salut Vali,

Uite aici: http://www.rapitori.ro/forum/about9342.html#Scene_1
Sau aici pentru ceva poze: http://boats.iboats.com/2006-carolina-skiff/831490.html

Este o barca cu fundul foarte plat si pescaj mic. Nu stiu cat de bine tine directia... Si daca ai de sarit un val... mai bine te abtii!
Last edited by bog_da on 06 May 2011, 15:38, edited 1 time in total.
Bogdan
Tel. 0747 270 552
E-Mail: b.danulet@gmail.com
User avatar
evergreen
Posts: 480
Joined: 09 Jan 2011, 07:49
Location: Bucuresti
Contact:

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by evergreen »

Mai bine sa taci, sa fii considerat prost, decat sa vorbesti, ca sa inlaturi orice dubiu!
Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!
User avatar
bog_da
Posts: 137
Joined: 23 Feb 2011, 12:34
Location: Bucuresti

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by bog_da »

Mai degraba acel Tulio Abbate.

Atentie ca motorul este cam mic pentru 400 kg cat ar avea barca iar din ce vad este neinscrisa. Mai adaugi inca vreo 300-500 Euro taxe si verificari pentru inscriere (daca iei motor mai mare de 20cp).
Bogdan
Tel. 0747 270 552
E-Mail: b.danulet@gmail.com
User avatar
evergreen
Posts: 480
Joined: 09 Jan 2011, 07:49
Location: Bucuresti
Contact:

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by evergreen »

bog_da wrote:Mai degraba acel Tulio Abbate.

Atentie ca motorul este cam mic pentru 400 kg cat ar avea barca iar din ce vad este neinscrisa. Mai adaugi inca vreo 300-500 Euro taxe si verificari pentru inscriere (daca iei motor mai mare de 20cp).
cred ca are in jur de 400 kg cu tot cu motor, consola si alte accesorii.
Mai bine sa taci, sa fii considerat prost, decat sa vorbesti, ca sa inlaturi orice dubiu!
Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!
User avatar
bog_da
Posts: 137
Joined: 23 Feb 2011, 12:34
Location: Bucuresti

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by bog_da »

Motorul asta este in 2 timpi adica usor...
Barca are sigur goala peste 250kg (judecand dupa dimensiuni). Mai devreme sau mai tarziu nu o sa mai folosesti motorul de 2 timpi si o sa treci la ceva de 4 care la (macar) 40 cp are cam 100kg.
Un alt coleg al nostru (Lorelai) are ceva asemanator, grecesc si ar putea sa-ti dea mai multe detalii despre cum se comporta un astfel de "open", care sunt plusurile si care minusurile.
Ce pot spune eu este ca atunci cand vei face drumuri mai lungi la viteze ceva mai ridicate (in glisaj), daca nu ai un parbriz in spatele caruia sa te adapostesti... o sa cam simti aerul iar daca este si ceva mai racoare afara...

Mai tine cont si de preconizatele noi reglementari pentru circulatia in Delta (daca vrei sa mergi si pe acolo) care sigur vor fi puse in aplicare candva (chiar daca noua nu ne plac...). Va trebui sa-ti montezi un auxiliar.

Din cate stiu, varianta Terhi este asemanatoare cu Tulio dar pare mai usoara si atunci poate fi folosita cu un motor mai mic. Mie-mi plac mai mult dar nu trebuie sa te iei dupa ce spun eu! Trebuie sa-ti placa tie si mai ales trebuie sa mergi cu ele, sa le simti pe apa si mai ales pe valuri. Abia atunci poti alege.
Bogdan
Tel. 0747 270 552
E-Mail: b.danulet@gmail.com
User avatar
Lorelai
Posts: 1517
Joined: 20 Apr 2010, 12:34
Location: Langa Bucuresti

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by Lorelai »

Asa e cum zic baietii.
Daca vrei siguranta, trebuie o barca mai grea, mai robusta, mai lata, cu bord cat mai inalt, dar care necesita motorizare superioara.Respectiv ceva tzechini mai multi.Ca exemplu, "regina" barcilor, Boston Whaler, dimensiuni 5 x 2 are 750 kg masa proprie si se simte bine bine de la 90 de caluti.
Daca intra in vigoare noul regulament o sa ai accesul destul de ingradit in Delta.
Rib-ul este o barca foarte sigura (mi-ai placut, te-ai orientat spre unul de lux). Necesita motorizare mai mica, dar are dezavantajul spatiului util mai mic. In plus, daca trebuie sa intrii in spatii inguste sau faci vreo manevra gresita poti sa ramai putin ...dezumflat.
Barcile usoare sunt mult mai potrivite in Delta in Delta. Si aici sunt cateva de spus, de exemplu raportul lungime/ latime
Cele late, gen trimaran, au stabilitate sporita pe apa linistita dar nu prea e bine sa se intalneasca cu valurile.
Cele mai inguste se misca mai repede, se strecoara mai bine, despica valul, dar trebuie ceva atentie la stabilitate.
Deci peste tot, avantaje si dezavantaje.
Daca esti incepator si ai un buget limitat iti propun o barca de tip Laguna ( aici nu vreau sa jignesc pe nimeni, sunt multi profesionisti care au Lguna si se simt foarte bine cu ea), care este barca tipica de Delta.Sunt mai multi producatori si preturi, in general functie de cat de atent sunt lucrate , detalii gen spatiu de depozitare,etc, dar barci bune.Intra pe net si ai sa gasesti cativa producatori.
Terhi este si ea o barca buna, este nescufundabila, dar cere un buget mai mare. Si am impresia ca e din plastic, nu fibra, in caz de ghinion se repara cam altfel.
Lorelai
Dan Surdu
d.surdu@yahoo.com
Tel. 0725985958
User avatar
evergreen
Posts: 480
Joined: 09 Jan 2011, 07:49
Location: Bucuresti
Contact:

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by evergreen »

am vazut o Boston Whealer 13 sport la 1650 eur, cu 400 eur motor de 25 cp. cum vi de pare?

http://www.okazii.ro/catalog/52876290/b ... ml#galerie
Mai bine sa taci, sa fii considerat prost, decat sa vorbesti, ca sa inlaturi orice dubiu!
Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!
User avatar
evergreen
Posts: 480
Joined: 09 Jan 2011, 07:49
Location: Bucuresti
Contact:

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by evergreen »

daca trimaranele nu abordeaza prea bine valurile si catamaranele au aceasi problema? am vazut catamarane pe mare si nu mi s-a parut ca ar sta rau pe apa putin mai agitata. recunosc, nu ma prea pricep si de asta cer sfaturi si pareri avizate. parca as prefera boston whealer.
Last edited by evergreen on 10 Jan 2012, 00:56, edited 1 time in total.
Mai bine sa taci, sa fii considerat prost, decat sa vorbesti, ca sa inlaturi orice dubiu!
Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!
User avatar
evergreen
Posts: 480
Joined: 09 Jan 2011, 07:49
Location: Bucuresti
Contact:

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by evergreen »

pentru boston whealer ca stabilitate
http://answers.yahoo.com/question/index ... 805AAyhrZY
dar nu specifica daca este monococa, trimaran sau catamaran, functie de perioada de fabricatie, acopera toate cele trei variante
Mai bine sa taci, sa fii considerat prost, decat sa vorbesti, ca sa inlaturi orice dubiu!
Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!
User avatar
evergreen
Posts: 480
Joined: 09 Jan 2011, 07:49
Location: Bucuresti
Contact:

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by evergreen »

cum vi se pare?
Mai bine sa taci, sa fii considerat prost, decat sa vorbesti, ca sa inlaturi orice dubiu!
Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!
User avatar
Lorelai
Posts: 1517
Joined: 20 Apr 2010, 12:34
Location: Langa Bucuresti

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by Lorelai »

Prietene, daca vrei sa ai Mercedez, poti sa-ti iei unul de pe piata, la pretul lui.
Daca ai sa iei unul de 25 de ani, la alti bani, doar ca sa ai marca aia, e iar problema ta.
Stai drept, uita-te la tine, daca ai nevoie si in oglinda, apoi ia o decizie.
Nu vreau sa fiu rau. Parerea mea ca in viata trebuie sa predomine echilibrul.
La ce am inteles ca vrei tu sa investesti, uita de Boston Whaler.
Deocamadata, nu ? ;)
PS. Pentru ca forma de coca era in trei ape, la vremea aceea, prin anii 80 revolutionara, au denumit-o trimaran, sau ma rog, asa a fost tradusa de romani. Chiar si barca mea, la ani distanta, pastreaza aceleasi caracteristici la prova.
Adevaratele catamarane si trimarane , in adevaratul sens de clasificare nautic sunt cu totul altceva.
Personal iti recomand un studiu mai aprofundat asupra barcilor, in urma lui vei lua decizii mult mai potrivite pentru banii tai proprii.
Lorelai
Dan Surdu
d.surdu@yahoo.com
Tel. 0725985958
User avatar
evergreen
Posts: 480
Joined: 09 Jan 2011, 07:49
Location: Bucuresti
Contact:

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by evergreen »

Lorelai wrote:Prietene, daca vrei sa ai Mercedez, poti sa-ti iei unul de pe piata, la pretul lui.
Daca ai sa iei unul de 25 de ani, la alti bani, doar ca sa ai marca aia, e iar problema ta.
Stai drept, uita-te la tine, daca ai nevoie si in oglinda, apoi ia o decizie.
Nu vreau sa fiu rau. Parerea mea ca in viata trebuie sa predomine echilibrul.
La ce am inteles ca vrei tu sa investesti, uita de Boston Whaler.
Deocamadata, nu ? ;)
PS. Pentru ca forma de coca era in trei ape, la vremea aceea, prin anii 80 revolutionara, au denumit-o trimaran, sau ma rog, asa a fost tradusa de romani. Chiar si barca mea, la ani distanta, pastreaza aceleasi caracteristici la prova.
Adevaratele catamarane si trimarane , in adevaratul sens de clasificare nautic sunt cu totul altceva.
Personal iti recomand un studiu mai aprofundat asupra barcilor, in urma lui vei lua decizii mult mai potrivite pentru banii tai proprii.
Dupa cum am spus, sunt profan in domeniul asta, nu am vrut sa supar pe nimeni, pur si simplu cer parerea celor care au experienta in asta, nu am spus ca m-am hotarat, dar daca nu intreb, cum pot afla daca ceva este sau nu potrivit, ca pana la urma chiar daca mai studiez diverse materiale, dupa cum spunea si d-l Varlan, mai bine intrebi, sa fii considerat „nepriceput” decat sa nu intrebi si sa fi asa toata viata, sau mai bine sa trag invataminte si din pataniile altora, decat sa invat totul pe pielea mea. Este adevarat ca sunt unele lucruri care se invata cel mai bine lovindu-te de ele, dar pana sa faci pasul, tot e mai bine sa auzi mai multe variante. In alta ordine de idei, din curiozitate (a nu se interpreta altfel), cum se manifesta imbatranirea fibrei ca si material in timp, pentru ca autoturismul Mercedes dupa 25 de ani te deranjeaza la consum si la alte componente, pe cand barca pentru mine, ca si neavizat, in afara de starea materialului - care nu stiu daca se poate reconditiona sau nu - nu vad ce ar mai implica, repet, o parere de necunoscator :? , de asta si intreb. Cam la ce pret s-ar putea achizitiona o barca Boston Whealer 13 si cu ce motor (ca sa se incadreze si in noile reguli), S.H. si care ar fi vechimea unei barci care sa justifice inca faptul ca merita sa mai fie cumparata. spun asta datorita faptului ca mi-am schimbat parerea de a mai cumpara prea multe lucruri noi deoarece pana acum nu mi-a prea folosit acest lucru, in ultimii ani am cam facut cateva excese pe care nu vreau sa le repet. Totusi pana cand adun bugetul necesar, vreau sa ma pregatesc pentru o barca pe care sa ma pot baza, sa fim in siguranta toti pasagerii (sa aiba stabilitate si ancorata, dar si pe valuri cu vant puternic), sa nu pierdem foarte multa vreme pe drum, sa aiba loc macar 3 persoane sa pescuiasca (in laguna de 4,80 am pescuit si 4, la rapitor si nu pot sa spun ca ne-am incomodat prea mult, desi totusi trei ar fi cel mai confortabil) si inca unul sau doi pasageri, sa fie si in limitele regulamentului, si bineinteles sa vad si la ce buget. As vrea un sfat si in ce priveste nivelul pretului unei barci care sa satisfaca cat mai multe din cerintele amintite. Pana la urma cred ca toata lumea doreste asta, sunt cam multe caracteristici/pretentii, care trebuie indeplinite, dar daca nu am cere mai mult n-am mai avea din ce sa scadem dupa posibilitati :) Multumesc
Mai bine sa taci, sa fii considerat prost, decat sa vorbesti, ca sa inlaturi orice dubiu!
Inteleptul nu spune ce stie, prostul nu stie ce spune!
User avatar
bog_da
Posts: 137
Joined: 23 Feb 2011, 12:34
Location: Bucuresti

Re: barca Carolina Skiff 16DLX

Post by bog_da »

Hai sa incerc cateva raspunsuri...

Vechimea la o barca poate sa afecteze urmatoarele componente: Franele, Capetele de bara, putin suspensiile dar mai ales "bucsaraia" si furtunele de cauciuc... O sa "troncane" ingrozitor!!!

Lasand gluma la o parte, nu se poate face o regula. Am vazut barci "omorate" (frecate sau lovite de pontoane sau funduri de apa cu tot felul de craci) cu 2 ani vechime care aratau de-ti venea sa plangi si am vazut barca de 40 de ani care arata aproape ca noua (are gelcoat-ul original in stare perfecta, fara zgarieturi s.a.m.d.). Totul se reduce la modul cum a fost exploatata, pastrata si intretinuta.
Fibra de sticla SE REPARA chiar foarte bine de cineva care stie ce face. Imbatranirea la fibra se poate traduce prin fenomenul de "osmoza" care poate aparea. Este totusi legat de calitatea executiei barcii. La unele marci nemtesti (am eu o slabiciune pentru astea) nu s-au observat astfel de probleme chiar la vechimi considerabile. Daca la fabricatie, straturile de fibra sunt asezate cu mai putina grija, sansele sa apara asa ceva cresc.

Reglementari noi inca nu au aparut. Tot ce avem deocamdata este un proiect de hotarare care nu prea ne multumeste pe unii dar care este foarte bun din punctul de vedere al altora... Parerile sunt impartite, asa vor ramane si e bine sa fie asa! Ideea este ca ceva va iesi peste catva timp si atunci se va produce o oarecare limitare. Nu stim inca cat de drastica.
Poti sa te orientezi insa altfel: conform legii barcile cu motoare mai mici de 20cp nu se inmatriculeaza! Asta inseamna ca scapi de ceva costruri si chiar de acele revizii tehnice asemanatoare RAR-ului. Problema este ca, la un astfel de motor capacitatea de transport este limitata. Ce spui tu (3-4 pescari si eventual 2 pasageri) cam poti sa uiti! Teoretic Laguna (este ea o barca usoara) ar putea face asa ceva dar sincer nu m-as simti deloc bine sa vad apa la 15-20 cm de bordul barcii... Sunt unii care merg in felul asta dar... aici va trebui sa iei propria hotarare si cine va urca cu tine in barca... nu stiu... Oricum pescuit in mai mult de doi intr-o barca eu nu as face. Din nou va fi alegerea ta si a celor care vor merge cu tine.
Un Boston este o barca mai stabila dar va cere un motor mai mare. Regula pe care ti-a spus-o Vali cu 5-6kg/cp este foarte valabila (sau asta era in alt topic...). In felul asta poti sa-ti calculezi si singur ce motor iti trebuie.

Ca sugestie din partea mea: ia-ti o barca cu chila in forma de "V adanc". Denumirea se explica singura. Au, dupa parerea mea, cea mai buna tinuta de drum pe ape calme si agitate (taie valurile nu le sare).

Va trebui totusi sa te hotarasti singur si sa mai citesti inca mult de tot pe tema asta. Documentatie exista pe nenumarate forumuri. Eu am invatat enorm de pe un forum german unde sunt extrem de multe discutii si toate foarte la obiect (ca doar sunt nemti...).

Niveluri de preturi nu o sa-ti dau eu. Nu sunt vanzator de barci si nu am nici o idee. Anul trecut erau insa ceva mai ieftine. Acum s-au mai scumpit putin (am iesit doar din criza...).
Existe in Moreni o firma "Romcraft" care face barci (Vezi modelele de 5m). Exista una in Giurgiu cu un site "boats-yachts.ro" (Vezi model Bella si altele). Lagunele mai sunt si ele de mai multe feluri. Exista una ceva mai scurta dar mai lata si cu o finisare buna. Oferta este atat de mare ca te va "ameti". Stiu ca nu e o hotarare usoara dar va trebui sa o iei singur si pentru tine.

Un sfat totusi ar fi sa-ti iei ceva cu comanda la distanta (consola de comanda si volan). Condusul la "mana" devine dupa ceva timp incomod.

O zi buna.
Bogdan
Tel. 0747 270 552
E-Mail: b.danulet@gmail.com
Post Reply

Return to “Echipamente pentru pescuit”